Out of Sorts

Hey guys.

Sejak diserang demam teruk dua minggu lepas, aku rasa aku dah tak berapa nak normal.

- Makanan menjadi tak berapa nak sedap (makan tak kenyang)
- Mandi jadi tak menyegarkan, lepas mandi berpeluh balik (mandi tak basah)
- Tidur yang tak berkualiti, asyik terjaga sebab haus, sebab mimpi pelik-pelik (tidur tak lena)

Maka lengkaplah peribahasa Melayu lama.

I can take this no more..

I'm sorry..

So sorry..

Taddahh!


Betapa panaihnya bumi Penang ni.
Oleh itu, aku telah mengambil langkah drastik (lebih kepada dramatik) dengan memotong rambut. Satu keputusan yang sukar sebab aku perasan lawa dan seksi berambut panjang mengurai. Tapi keputusan perlu diambik sebab:-
1) Aku dah tak tahan panas. Sanggul dah tak jalan. Haba panas terperangkap dalam rambut barangkali.
2) Terpengaruh dengan music video P!nk: Perfect.
3) Bosan.

Aku harap hujan cepat turun di bumi Penang, sebelum aku bertukar menjadi asam keping.
Bila nak diadakan pembenihan awan? I can use some fake rain right now.

Lepas berambut pendek terasa ringan kepala. Wah leganya, wah lihatlah donia!
Tapi timbul satu masalah baru.
Aku menjadi semakin comel.

K.

Kita tinggalkan sekejap Zyra bersama labu-labunya.
Mesej aku di sini adalah: Please take care of our mother nature. Bila dia mengamuk karang kita sebagai manusia jugak yang susah. Sebab prinsip dia mudah: What you give, you get it back.
Pemanasan global ini salah satu daripadanya.

Daripada korang baca fakta tentang anak sulung, fakta lelaki Kelantan tu semua, bacalah jugak fakta tentang bumi kita. Aku bukan seorang aktivis alam sekitar, just a concerned citizen. Aku tak pilih penghawa dingin. Aku rasa penghawa dingin yang tinggi kandungan CFC punca utama menipisnya lapisan ozon bumi. Dengan kata lain, penghawa dingin yang buatkan aku panas sekarang ni!

Hek eh, just admit it Zyra you are just damn broke.


lelaki dalam MV ni, oh oh.


Jimat syampu & perapi 

56 comments:

I know you got something in mind, c'mon spill it out!

  1. InsyaAllah hujan akan turun. Tapi kalau dengan rambut pendek boleh buat jimat shampu orait gak weh!

    ReplyDelete
  2. Memang rambut pendek ringan kepala, nak jaga pun senang.
    Tp lepas bertahun2 rambut pendek pun, bila tgk org rambut panjang ikal2 mcm Anzalna (tibe2) tu cemburu juga kadang2 .. eheks. ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah, dh lah ada org ckp rambut ni mcm zara zia (ntah lah sapa) hahaha

      Delete
  3. Hahaha.. potong rambut adalah jalan yang terbaik. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, sebab ia akan tumbuh kembali, hehehe..

      Delete
  4. Replies
    1. Hahahaha ini teknik murah tanpa GST. alah eminem pun suka potong rambut sebdiri, lelaki pulak tu lg lah susah ><

      Delete
  5. Yehehehe.. Geng rambut pendek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mona rambut mcm profile picture ni ke?

      Delete
    2. velkam to tha club, club rambut pendek rawks ;3

      Delete
  6. Cuaca memang sangat panas sekarang ini.
    Family Mrs. A pun ramai tak sihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu, kena minum air bergelen2 utk kelangsungan hidup.

      Delete
  7. Teringat amoi salon rambut pendek kaler biru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Next time tolong snap pic dia plis, hehehe teringin nk tgok

      Delete
    2. http://blogbicaracinta.blogspot.my/2015/04/langkah-pertama-berjimat-cermat.html?m=1

      Gambar dia dh pnah kluar kat sini ;)

      Delete
  8. perak pun panas ya rabbiiiii. aku tidur bukak tingkap mcm dah tak boleh fikir dah orang nak ngintai ke apa ke hahaha. rambut pendek mmg lega tapi kalau dia x blh ikat, rimas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha aku baca 'berak' muka td hahahah maafkan kekhilafan hamba. Sbb tu aku tak potong pndek sgt, masih boleh diikat ala yakuza hingusan

      Delete
  9. Replies
    1. Thanks ben. Tak sesia aku potong, eh lukis ;p

      Delete
  10. Awwww. Cute gile zygha aku berambut pendek!! Aku ske pixie cut and bob cut kalo rambut pendek ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its always make me feel warm inside whenver someone say 'my zyra' hahahhaha can i kiss youuu? Can ah can ah ><
      Aku berani bob cut je weh, pixie cut is too much for me, hahahah

      Delete
  11. auww...seksi sgt gmbr kaki tu..haha!! yes! good decision indeed! rambut pendek pun seksi yawwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha maklumlah kaki baru lepas wax :p

      Seksay is in the eyes of beholder mihmih :p

      Delete
  12. lagi-lagi kalau rambut pendek mcm heroin divergent.. perghhhhh

    ReplyDelete
  13. KL lagi la panas.. mandi 2 3 kali sari pn xckup..lol..tp ptg ujan pn kerap gak.. adoii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikk ujan pun panaih? Penang tak hujan langsung sejak sblm masihi, hahahaha

      Delete
    2. hujan kat sini xterasa langsung..lagi panas ada la.. lgpun skjp2 je hujan.. hikhiks.. bertabahlah rakyat malaysia.. hukhuk..

      Delete
  14. Elnino sekarang niiiii air tangki yang dok mandi pun suam suam kuku dah tak payah pakai water heater menyebabkan mandi pun rasa tak segar. Acane? :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yezzaah. Shower pun dh jd mcm hotspring. Mndi tgh mlm pun panas lg airnya *nangis dlm peti ais*

      Delete
  15. Amboi comeynyeeeeeee...eheeeee..

    Seb bekla kat tempat aku ni tak panaih sangat..Tapi aku sedang menerima bahana ekon tempat keje, batuk koh keng koh keng.. =_=

    Aku teringin jugak nak berambut pendek tapi apakan daya, kalau aku berambut pendek kang, aku sendiri konfius aku lelaki ke pompuan..hahaha..XP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh..hang dah baik ka belum ni? Kalau belum get well soon, babe.. Kalau dah, take care of yourself.. UvUd

      Delete
    2. Koh keng koh keng klau selalu dipraktikkan hang boleh menguasai bahasa mandarin Lee, hehehe. Lawak bodoh apa ntah,

      well harap batuk kau reda dan hilang terus nanti. Dah cuba honey+lemon? Kakak aku ckp it works like a charm. And yes aku dah sihat (i guess so) huhu thaks muah muah!

      Delete
  16. Haaaaaaaaaaa... makin cute ahhhh

    ReplyDelete
  17. salam , kawan saya ada sorang tak boleh rambut panjang nanti dia demam..
    insyaAllah moga2 Allah turunkan hujan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, huhu pernah dgr jugak dulu masa kecik, tak boleh rambut pnjg nnt demam. Lagi2 klau jenis rambut tebal. Amiiin begitulah hendaknya

      Delete
  18. hahahaha perasaan bila potong rambut yg panjang jadi pendek tu memang tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha rasa sayang ada, rasa puas pun ada ni, hehehe. Tp nyesal takde.

      Delete
  19. so akan kah ikon zyra dgn rambut panjang color biru akan bertukar jadi rambut pendek color biru pula? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bergantung kepada kerajinan pelukis, huahahah

      Delete
  20. Sama kes macam masa sy potong botak dulu laa.
    Panas. Berat. Pening kepala. Sesaje gatal tangan.
    Tapi kalau lelaki botak cepat je tumbuh balik, kalau rambut perempuan jadi pendek cepat tumbuh balik tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagilah cepat, tau tau je dh panjang kena sanggul balik,huhu.

      Delete
  21. Aku pun x suka sgt aircond ni. Kadang2 aircond melampau2 sejuk kat office. Nak buat kerja pun susah. Pelik jugak aku dgn org yg dah seharian kat office duduk dalam aircond, balik rumah kt bilik pun pasang aircond lagi, padahal kadang2 tu cuaca bukan panas sgt pun....

    Btw, tersumbat la bilik air tu kau potong rambut dalam tu... aku dulu potong gak rambut sendiri amik cermin, potong kt bilik je. Pastu kena marah dgn ayah aku sebab bersepah rambut kt bilik... nak buat camne potong kt bilik air kena marah sbb tersumbat, kat bilik pun kena marah gak...takkan nak potong kt luar rumah. Weird kot keadaan aku masa potong rambut sendiri, nanti org yg tengok cakap aku gila pulak....haha..

    Yg penting potong rambut sendiri puas sbb dapat buat mcm yg kita nak. Kalau tersilap pun, silap sendiri xde la nak marah sgt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas gunting sapulah, takkan nk biar bersepah. Aku basahkan sikit rambut supaya kerja menggunting jd mudah dan rambut tak berterbangan ke serata alam.

      Oh ya, ekon bukan baik sgt pun utk kesihatan.

      Delete
  22. Risau juga nak balik Malaysia ni. Dah lama tak berpanas. Hari tu balik masa December pun rasa macam nak pengsan

    ReplyDelete
  23. Hamboih akak buat saya rasa nak potong rambut gak

    ReplyDelete
  24. Sekarang ni memang panasnya ya ampunnn

    ReplyDelete
  25. wahhh, kekadang bila gunting rambut pendek2 kompon menyesal pastu, nak rambut panjang balik T^T
    cuaca tak menentu sekarang T^T

    ReplyDelete
  26. haah, mmg pans kt penang skank ni...huhuhu....nk potong rambut...tpi syng....zyra always cute...hehehe...

    ReplyDelete
  27. woo rambut pendek~
    mcm mak budoxe. rmbt dia pnjg ni ja

    ReplyDelete
  28. Leonardo di Caprio pon ada cakap pasal climate change ni. Bagus PSA ni

    ReplyDelete
  29. certain part of penang je hujan recently. take care please.

    ReplyDelete
  30. Betul.. panas!!!! Saya pun rasa macam nak ambil keputusan potong rambut ni. (btw, rambut sebenar saya bukan seperti rambut avatar saya yang selalu dilihat tu)

    ReplyDelete
  31. memang sangat PANASSSS!! sampaikan nak mandi air jadi panas, baju dalam almari jadi panas. Doa sajalah Allah akan turunkan sedikit hujan..T_T

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape